onsdag 21 oktober 2015

Sjuk och uttråkad

Nu vill jag bli frisk. Jag vill inte ligga här som ett mähä.
Vet ni hur mycket skit det finns på tv? Det vet jag. Fast
jag kan inte berätta vad jag sett. Tv:n har mest stått på
som lite sällskap medans jag studerat tapetskarvar i
horisontalläget i soffan. Medans man ligger där orkeslös
ser man allt som borde göras hemma. Det kryper lite under
skinnet för helst skulle man vilja hoppa upp och fara över
alla måsten. Jag är duktig på att lura mig själv. Nu är jag
frisk. Nu kan jag nog gå och jobba. Likt Mowgli bröstar
jag upp mig, tar mig upp ur soffan, lite kaxig och tänker
"..jag är nog tuffare än jag tror..", glider i ett par skor och
går en trappa ned till entrén för att hämta posten. Boom...
eller snarare smatter från en kulspruta. Så känns hjärtat och
jag får väl erkänna då att jag inte var frisk än. När jag tittar
mig i spegeln kan jag bara konstatera att jag hade fått
statistroll i vilken zombiefilm som helst. Dom hade inte
behövt sminka mig någonting för den rollen.
Näe, nu ska jag boosta mig med vitaminer, ett glas morots-
juice och ett glas citron/ingefära vatten. Sen får det bli
te med honung och när jag ändå håller på kan jag gnaga i
mig lite broccoli också.
Så roligt har jag det. Vad gör ni?


9 kommentarer:

  1. Krrrrryyyyyaaa!!!! Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Är ganska trött av höstmörkret just nu. I alla fall under arbetsveckorna. Ibland önskar man nästan att man blev lite sjuk så man kunde få stanna kvar i sängen.
    Fast det är inte så kul när man väl är i den sitsen.
    Så du får verkligen krya på dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch din stackare att förkylningen har deckare så... Jag blev slavisk följare av några "intelligenta" såpor när
    Jag låg deckad, det var sällskap iaf ;-)

    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att du snabbt tillfrisknar. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det låter inte som någon höjdare. Jag såg 36 avsnitt av The Tudors på Netflix när jag var sjuk förra året. Krya på dig och kul att du hittade till min blogg !

    SvaraRadera
  6. Men din stackare....! ❤
    Så gjorde jag idag.
    Tuffade till mig och är på väg till jobbet fast jag egentligen inte borde.
    Men jag orkar helt enkelt inte ligga hemma fler dagar nu och "se all skit på tv".
    Och så ska sonen ändå ta bort en leverfläck idag så jag skulle ändå vara tvungen att åka in...
    Blääääää!
    Krya på dig gumman. 💕
    Hoppas verkligen att du mår bra till helgen åtminstone!
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att det är betydligt bättre idag, så tråkigt att inte känna sig bra. :-) Krya på dig kramizz /Laila

    SvaraRadera
  8. Jag blir också väldigt uttråkad när jag är sjuk. Ofta blir jag också väldigt städsugen men det är nog för att jag inte orkar städa. :)

    Krya på dig nu!

    /Cecilia

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  9. Usch hoppas du mår lite bättre det är aldrig kul att inte kunna göra ngt
    Kramisar

    SvaraRadera