måndag 5 oktober 2015

Lingon och svamp

Både igår och idag efter jobbet har vi varit ute i skogen.
Det är härligt att strosa omkring i skogen när det är soliga
fina dagar. Vi har ett svampställe som vi brukar åka till
varje år. Men i år förstod vi att det är någon mer som hittat
dit. Det var mycket som var plockat kunde vi se och mycket
smått kvar. Attans säger jag. Vi hittade dock lite som var
missat. Så vi fick väl med oss en 5-6 liter hem. Men vi fick
även med oss en massa lingon hem. Det har vi aldrig plockat
innan och jag kan inte minnas att jag sett så mycket av det på
vårat svampställe innan. Fick så mycket med oss att svärmor
och svärfar kommer att få ca 10 liter. Veckan började bra
alltså ;)
Hoppas ni också haft en toppenstart på denna veckan :)






4 kommentarer:

  1. Å vilka vackra bilder.
    Både på svamp/lingon och den otroligt vackra skymningen.
    Hoppas veckan fortsätter lika bra som den börjat! :)
    Ha nu en riktigt skön avslutning på kvällen! ❤
    Kramisar från mig!

    SvaraRadera
  2. Åhh så duktiga ni är. :-) Jag hittar Aldrig och då menar jag Aldrig ngn svamp om jag ger mig ut, så jag har gett upp det hela. :-) Så något skogsbesök har det alltså inte blivit, så då inte några lingon eller blåbär heller. Får nog bli ett besök till den lilla skåpbil som brukar sälja direkt från bilen plockade bär, vid lilla torget där vi bodde tidigare. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta så mycket av dessa godsaker. Duktiga ni är som är så flitiga i skogen. Kram

    SvaraRadera
  4. Men åå så härligt och vad mycket ni plockat. Älskar att vara ute och plocka lingon och svamp:) Kramar Emma

    SvaraRadera