fredag 2 oktober 2015

"Gräs(änke)förälder"

Hej på er. Denna veckan har varit en sån vecka där
jag inte annat än kan beundra ensamstående föräldrar.
Maken har alltså varit på tjänsteresa och jag har varit
"ensam" om att fixa allt i vardagen. Därav dåligt med
uppdateringar här på bloggen.
Fick dessutom vara hemma onsdag och torsdag med
minste som blev sjuk. Idag fick farmor rycka in och
pyssla om honom så jag fick gå till jobbet och vara med
på ett möte jag kände att jag behövde vara med på.

Det är inte ofta detta händer, men nu tar jag ett glas rött
och skålar in helgen. Vann detta vin förra veckan i vårt
vinlotteri på jobbet. Det var mycket gott så det kan jag
rekommendera.
Önskar er alla finingar en mycket skön fredag kväll
och helg!



5 kommentarer:

  1. Vad trevligt att se ett livstecken från dig! :)
    Vlken ruff vecka du verkar ha haft vännen! ♡
    All heder åt ensamstående föräldrar!!!
    Klart du ska ta ett glas vin! :)
    Det har jag också gjort.
    Och jag har faktiskt dragit igång ett vinlotteri på jobbet nu.
    Vi har dragning nästa Fredag så håll tummarna för att jag kommer hem med många flaskor! :)
    Hoppas din helg blir lugnare så du for koppla av lite!
    Stor kram till dig raring!

    SvaraRadera
  2. Här har det också varit full fart hela veckan, men nu är det helg... så nu njuter vi.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Efter en sådan vecka är du verkligen värd ett glas vin. Håller med, all heder åt alla ensamstående föräldrar. Njut av helgens ledighet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Min vecka har gått i 140 på jobbet och sen 120 på kvällarna, ja denna veckan har varit lite väl mycket... det är tufft att vara ensam ibland, min man jobbar skift så jag får allt känna på det...
    Bloggen och läsa bloggar har jag inte haft tid med :-(

    Bokmässan hade jag gärna också gått på men tyvärr var jag inte hemma men det är underbart att strosa bland böcker...

    Önksar dig en finlördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Håller med all heder åt de som roddar allt som ensamstående.
    Jag vet hur det är och känns då mannen är ljudtekniker och ofta på turne och sena gig.

    Ibland kan jag tycka det är skönt ett par dagar men sedan blir det tufft.

    Prova nya viner är alltid spännande och extra kul när det visar sig vara något man gillar.

    Stor Kram Kamilla

    SvaraRadera