onsdag 7 oktober 2015

Alkoholfritt

Imorgon kväll ska vi på after work och fira en
som fyllt 60 hos oss. Jag och ett par till kommer
att dricka alkoholfritt. Såg ett inlägg hos Anna
Brolin på TV4 som rekommenderade detta, så
det ska vi prova imorgon. Tycker dessutom att
hon har många bra poänger ang alkohol. Läs här.
Vad tycker ni om att välja alkoholfritt fastän det
är lite fest? Det känns många gånger som om man
måste ha en "ursäkt" för att inte dricka, inte bara
"..näe, jag vill inte ha alkohol..". Och törs man ens
bjuda hem nån en fredag eller lördag kväll utan att
bjuda på alkohol.
Den här drycken har dessutom nåt annat gott att
bjuda på. Den tillhör stiftelsen Good Cause som
delar ut pengar till välgörande ändamål (se här).
Så nu har jag varit in och röstat på vad jag tycker
att pengarna ska gå till. Smakrecension kommer
senare.
Puss till er alla söta läsare.




2 kommentarer:

  1. Hallå, kära kusin!
    Visst är det så... att det känns som om man måste ursäkta sig om man inte dricker alkohol... . Eller är det bara så det känns, att man tror att det är så?! Vi får väl prova oss fram!
    Men, vilken kul grej med mjölkflaskan.. :) Jag handlar så mycket som möjligt av närproducerat, annars så mycket ekologiskt jag kan, och har råd med...
    Pöss & kram finaste Petra från Kate

    SvaraRadera
  2. Snygg flaska. Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera