fredag 11 september 2015

Veckans bästa dag

Klockan 14.00 börjar min helg. Solen skiner och
temperaturen är god. Det blir en snabb handling på
vägen hem. Tänker inta "solstolsposition" en stund
medans det fortfarande är gott. Sen blir det städning.
Denna veckan ser jag fram emot det. Maken är borta
till i kväll och kanske om jag har tur, sticker kidsen ut
en stund. Då åker favoritmusiken på och städningen
går som en dans. Kanske att det blir mer dans än
städning när jag tänker efter. Så roligt det är att
rocka loss när ingen ser en. Brukar ni göra det?

Kram och puss till er alla denna soliga fredag <3

7 kommentarer:

  1. Vad söt du är! :)
    Kan nästan se dig framför mig hur du dansar omkring med dammsugaren i handen och musiken på hög volym! :)
    Jag ska INTE städa utan enbart njuta av att det är fredag och ledig helg!
    Och så ska jag riva lite i garderoben för att hitta nått kul att ha på mig imorgon!
    Hoppas kvällen blir precis som du vill och förutspår.
    Och ha en jätte trevlig helg! ♡
    Stor varm kram till dig fina Petra!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Du är ju så fin och hoppas du får en mysig fredag kväll (trots städning )
    Den tänker jag strunta i dag det får vara skit i hörnen ;) istället tar jag och kryper upp i soffan och njuta av chips och choklad :)
    Stor fredagskram till dig fina Petra
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas det blev mycket dans med snabeldraken och dammtrasan. :-) Jag brukar också spelabra och hög musik när jag städar. :-) kramizzz Laila

    SvaraRadera
  4. Fuldans är det bästa som finns haha...Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag försöker undvika att städa! Fast det funkar ju inte riktigt i längden!
    Städar lite då och då i små portioner, inte lång tid i sträck.
    Ha nu en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Ja, det händer faktiskt: Både kul att rocka loss och städa när man får ha hemmet helt för sig själv. Lite lyxkänsla tycker jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Låter härligt, får nog lov att ta lite semester och jaga iväg L så att jag får lite egentid... det är inte så dumt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera