söndag 13 september 2015

Summerar helgen

Vilken tur att vi valde att vara i stugan och börja med att
plocka undan inför vinter i går och att ha mitt kalas idag,
söndag. Det blev en härlig dag i solen i går. T o m så jag
tog av mig och gick i linne medans jag röjde undan
vissna sommarblommor, klippte gräsmattan och plockade
undan diverse saker. Vi är långt ifrån klara så jag hoppas
på flera såna dagar när vi röjer vidare.
I dag kom det lite regn. Inte alls så mycket men tillräckligt
för att det inte hade varit roligt att greja ute. Det lämpade
sig mycket bättre för att ha kalas. Fick bli middag och
tårta mitt på dagen. Kom ut på en pw direkt efter kalaset.
Så det blev inte en helt igenom "onyttig" dag.

Nu tror jag vi ska leta reda på nån film som avslutning på
denna helgen. Hoppas ni har haft en fin helg. Kram på er.




7 kommentarer:

  1. Härlig helg ni verkar ha haft, och vilken fin höst dukning du gjort. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Fint och gott.... Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Fullt upp denna helg då. Så god tårtan ser ut, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar helg och härlig tårta mumS kommer över direkt ;)
    Önskar dig en alldeles underbar start på veckan
    Kram ❤️Sanna

    SvaraRadera
  5. Mysigt, och vilken vacker dukning! Den allra vackraste blombukett och dukning! Kram fina kusin, från Kate

    SvaraRadera
  6. Så god tårtan ser ut och vilken vacker dukning, höstfärger.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Dessa vackra ringblommor, det är snygga på bordet, men även i salladen.

    Ja, jag måste också få till och börja röja på kolonin, stänga ner den för året. Känns lite vemodigt på något sätt

    Kram Kajsa

    SvaraRadera