lördag 5 september 2015

Jag bara älskar det!

Idag har Borås fullkomligt bubblat av färg, människor
och event. Trots lite regn var gatorna full av liv. Vem
ville inte vara med om detta liksom. Skördefest, sång
och musik, dans, parkour, kickbikeuppvisning, foodtrucks
och så dessa fantastiska väggmålningar. Jag bara älskar det!
Detta tillsammans med alla underbara skulpturer har Borås
blivit ett kulturellt "wonderland". Ibland kan man försvinna
in en egen sagovärld när man går runt på gatorna i Borås.
Vi strosade omkring i fyra timmar och tittade på allt som
hände runt oss men vi hade ändå inte hunnit se allt. Det
blir ett par rundor till innan jag sett och förevigat allt.
Mer bilder kommer på färdiga verk så småningom.

Min lördag har varit toppen (trots att Sverige förlorade
landskamp mot Ryssland;)) Hoppas din lördag har varit
det också.










5 kommentarer:

  1. Häftigt med så mycket i stan, Imorgon kommer "Spring" till Sala, kanske blir lite händelserikt då några dagar...
    Ha det gott, kära kusin <3
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Va kul allt ser ut!
    Jag älskar såna festligheter med mycket folk! :)
    Och matchen tänker jag inte ens kommentera!
    Ha en jätte mysig och skön söndagskväll fina du! ♡
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Missade detta, hade gäster hemma på mat... det får bli skördefest nästa år i stället.
    Måste åka in till stan någon dag och titta på målningarna... spännande.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Visst är det helt underbart hur Borås livar upp sig, hoppas att det återkommer varje år :) Bra att du kommenterade hos mig, hade tappat bort dig av någon anledning men nu finns du med på min bloglovinlista :)

    SvaraRadera