måndag 7 september 2015

Filmtips

Här kommer ett filmtips..på en gammal film. Den gick
på Svt i lördagskväll. Missade den då, men den finns på
svt play fram till den 12 september. Och filmen jag vill
rekommendera är Benny and Joon. En urmysig film med
en ung Johnny Depp och Mary Stuart Masterson.

Joon (Mary Stuart Masterson) har en psykisk störning och 
lever i sin egen lilla värld. Tillsammans med sin bror Benny 
(Aidan Quinn) kämpar de mot de dagliga görorna. Men en 
kväll rullar ett tåg in på stadens perrong och inget ska bli som 
förr. Med tåget kommer underlige Sam (Johnny Depp). Sam 
ska bo med sin kusin men hans kusin vann i ett pokerspel 
med Joon och i potten fanns Sam. Så nu får Sam bo med 
Benny och Joon.

Se den!

4 kommentarer:

  1. Tackar för tips.....Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset måste ses!!
    Hoppas du haft en bra start på veckan finaste.
    Kramisar Sanna❤️

    SvaraRadera
  3. Såg faktiskt lite av den i Lördags, men får väl kanske ta bänka mig och se hela ngn dag. :-) Kramizz och ha en jättefin Tisdag/Laila

    SvaraRadera
  4. Tack gumman!
    Jag behöver alla tips jag kan få när jag ligger här i sådan dag ut och dag in! ;)
    Hur har det gått med ditt förresten?
    Förkylningen, prover o.s.v
    Puss o kram! ❤

    SvaraRadera