lördag 26 september 2015

Bokmässa 2015

Bokmässan, här finns det nåt för alla. Ja men jag är ingen
bokläsare kanske ni tänker. Men förmodligen är ni
intresserade av nåt, matlagning, segling, trädgård, sömnad,
jakt, fiske, foto mm. Då finns det nåt här för dig också.
För det finns böcker om precis allt. Jag kan gå här hur
länge som helst. Rätt vad det är dyker det upp en ny för-
fattare på samma ställe där det nyss stod en annan. Och
då måste man ju kika lite där igen. Hade jag fått "go
bananas" därinne, hade jag hade jag haft med mig så mycket
böcker att jag inte orkat bära allt själv. Jag hade stått i
varenda kö där det signerades böcker, för jag är barnsligt
förtjust i det. Men jag måste hejda mig. Ungarna vill säkert
äta mat denna månaden också ;) Två böcker har jag med mig
hem. En som jag hade på listan, "Minns mig som en ängel"
av Kristina Appelqvist och en oplanerad, "Singöspionen" av
Gustafson&Kant. Det var titeln som fångade mitt intresse, då
mamma under några år hade en karl där, så jag känner till
Singö-miljön. Även Anders Jallai skriver om Grisslehamn och
Singö som jag tycker är så bra, (läs här). Var rätt sugen på nå´n
vegobok och trädgårdsböcker, men det får bli en annan gång.

Efter några timmar där åkte vi till Ikea. Behövde lite småsaker
när vi ändå var i Göteborg. När vi kom hem slängde vi snabbt
in alla grejer, bytte om och tog en pw på Kransmossen. Det var
fortfarande sol och härligt ute. Det har varit en härlig och fart-
fylld dag. Nu blir det soffan, nån film och lite rökt makrill
inhandlat på marknaden igår.
Hoppas eran lördag har varit lika toppen som min <3











7 kommentarer:

  1. Åhh den där bokmässan hade jag också gärna velat gå på, men det blev tyvärr inte i år. Får nog försöka få till ett göteborgsbesök nästa höst istället, för en liten boknörd är jag ju. :-) Kramizz och ha en fin lördagskväll/Laila

    SvaraRadera
  2. Där hade jag också velat vara. Så kul! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så kul det låter, har aldrig varit på bokmässa... kanske dax att prova.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med bokmässa. Jag har en kärlek till spännande faktaböcker.
    Ämnet är inte det viktigaste utan boken. Hur den fångar mig för att sedan ge mig ny kunskap.

    Såg ut att varit en härlig dag ibland böckerna. Lite avis är jag allt.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  5. Och jag som ALDRIG läser, jag somnar innan jag lagt huvudet på kudden.... För någon läsning före läggdags finns inte på kartan. Men hade gärna hängt med dig på bokmässan ändå, för mysigt ser det ut!!
    Största kramen till Dig från kusin.

    SvaraRadera
  6. Åhh älskar böcker och den mässan hade jag gärna besökt vilken inspiration
    Kram och tack för fina bilder sötnos !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Vilken stor och härlig bokmässa! :)
    Förstår att du stortrivdes.
    Ha en riktigt skön kväll gumman! ♡
    Kram.

    SvaraRadera