lördag 1 augusti 2015

Sen sist..

Ibland springer dagarna iväg. Och ibland är det skönt
att skippa sociala medier ett tag, även om det är tråkigt
att man missar några av era inlägg. Får läsa ikapp så
gott det går.

Sen sist jag var här har vi kalasat i dagarna tre. Om man
räknar ihop alla år som vi firat under dessa dagar så blir
det 219 år. Två 86-åringar och en 47-åring. Dom är för
härliga dom här åldringarna som vi firade. Det var rena
"Kaffe med rån"-stämningen. Så som dom diskuterade
och skämtade om ryska u-båtar och granatkastning mm.
Jösses vad jag skrattade.

Nu har nedräkningen till Rhodos börjat på riktigt. Försöker
klura ut vad jag ska ha med mig. Det blir största utmaningen.
Jag är värdelös på att packa. Springer mest runt som en ångest-
fylld yr höna och vet inte vad jag ska stoppa i resväskan.
Maken skrattar åt mig. Bäst att börja nu så jag har nåra dagar
på mig. Det ska bli så skönt och uppiggande.

Hoppas ni alla mår bra. Kramar till er.

 
 
 

10 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att bara koppla bort. Tyvärr gör jag det alldeles för sällan.....i borde bli bättre på det där att inte vara uppkopplade alltid. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att bara koppla bort. Tyvärr gör jag det alldeles för sällan.....i borde bli bättre på det där att inte vara uppkopplade alltid. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Oj, vad ni har kalasat! Ibland tycker jag att jag inte "hinner med" sociala medier och nu har jag ju haft semester, hur ska det gå när jag jobbar... Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Låter som härliga å roliga kalas. :-) Och Härligt med att ha Rhodos framför er, för vädret verkar inte bli bättre. För man behöver lite sol å värme innan den långa hösten. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kalasande!
    Packa så lite som möjligt, fattas något kan man alltid köpa till! Hemskt att dra på massor av onödigt bagage!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Alltid kul med kalas. Det är faktiskt kul att lyssna på äldre människor. Dom har så mycket att berätta, och många har ju verkligen humorn i behåll.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket kalasande!!
    Packa..ja hujeda mig, snart ska vi också packa - light...hur fasiken gör man det??
    Hoppas ni får en skön Rhodosresa

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Det är härligt med kalas, har haft ett här hemma idag... sonen fyller år.
    Hoppas att ni får en underbar Rhodos resa, men sol och värme.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Tandborste, badkläder, handdukt och solkräm. Så, färdigpackat ;)

    SvaraRadera
  10. Härligt med kalas. Men åå jag vill också till Rhodos:) Kram Emma

    SvaraRadera