lördag 29 augusti 2015

Ljusafton hos Cramers blommor

I torsdags kväll var jag med Birgitta, som har bloggen
Underbara Hem, på ljusafton hos Cramers blommor,
en handelsträdgård ca 20 min bilfärd utanför Borås.
Tidigare i veckan skrev hon och undrade om jag inte
skulle följa med. Jag är jätteglad att hon gjorde det. Sist
vi träffades var det i all hast. Nu fick vi chans att prata
mer. Känns som vi har mycket gemensamt. Birgitta är
supermysig som jag gärna träffar många fler gånger
framöver.
Vi blev bjudna på snittar och gott att dricka, sen gick vi
runt och kollade på allt det fina dom har. Allt från grupper
till träd och buskar. Blev sugen på att handla lite höstfint
till balkongen, men både Birgitta och jag kände att det var
lite för tidigt för det. Än är det augusti och sommarblommorna
är fortfarande fina. Vi väntar lite med det. Men nu vet jag vad
jag vill ha den dagen jag byter ut blommorna. Kom ändå inte
hem tomhänt, det blev en ljusslinga och en hängampel.
Shoppingen var inte prio denna gången. Det var att träffa en
ny kompis, en bloggkompis ;)

(Och som en liten parentes träffade vi Lena med bloggen
JoLe Design där också)








9 kommentarer:

  1. Så härligt att strosa omkring bland växterna.
    Vita solhattarna blommar för fullt hemma hos mig.
    Jag försöker också hålla mig med att köpa hem höstblommor.
    Vill liksom inte avsluta sommaren i förtid.


    Ha en bra lördag. Kramis.

    SvaraRadera
  2. Väntar lite jag med vill dra ut på sommarens blommor så länge dom är fina ;) Det såg verkligen mysigt ut, att få gå omkring där med vackra blommor och trädgårdstillbehör !
    Hoppas att du haft en härlig helg
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kväll, träffa bloggvänner och strosa runt bland blommor, mysigt. Kramizz å ha en jätteskön söndag/Laila

    SvaraRadera
  4. Va roligt att ni två fick tillfälle att ses en gång till! :)
    Och va mycket fint det fanns där!
    Ha en riktigt skön kväll! ♡
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Längtar efter det obligatoriska besöket på blomsterhaga.................alltid kul att handla växter och nya krukväxter till hemmet.
    Att träffa bloggvänner är inte fel det heller........många gånger upptäcker man att man har mycket gemensamt.

    P.S Något frappékaffe från Rhodos fick inte min dotter köpt med sig hem, hon hade fullt upp med att handla annat

    Ha en fin vecka nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Tack för en härlig kväll, du mysiga Petra. Det känns som om vi har känt varandra länge och vi har faktiskt gemensamma bekanta, har inte sett Lena på många år.
    Vi syns snart igen, skall leta upp flera aktiviteter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Mysigt!! Massor emd fina saker kan jag se. Dessutom kul att få umgås med någon nyfunnen vän, på det sättet

    Ps. Först läste jag julafton och inte ljusafton...

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint! Jag läste först julafton, lite trött är jag nog:) Hoppas du får en fin vecka. Kramar till dig <3

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig kväll och vilka fina grejer. Jag hade nog inte heller kommit hem tomhänt.
    Jag läste också först julafton och fick inte ihop det hela,ha,ha!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera