fredag 21 augusti 2015

Hej hopp..

Trodde att första veckan efter man kommit tillbaka efter
semestern skulle vara hur seg som helst. Men jag hann
inte mer än att blinka så var helgen här. Helt ärligt hade
jag kunnat jobba några dagar till innan helg. Då har man
väl påfyllda energidepåer, eller hur. I veckan har det varit
full rusch med tvätt, städ och kalasande. Minste fyllde
15 år i måndags och i torsdagskväll kom släkten hit på
kalas. Imorgon väntas kalas igen. Pojkarnas ena kusin
fyller år och dessutom har hon flyttat in en ny lägenhet så
det ska bli spännande att se. Men från imorgon eftermiddag
och hela söndagen kommer det vara jag, solen och sol-
stolen som kommer att vara "bästa kompisar". Här ska
sugas ut det sista av sommaren, solen och varmgraderna.
Och det var precis så som helgen inleddes, i en solstol
på balkongen med en iskall frappé. Kaffepulvret
inhandlat på Rhodos. Det var prio ett på min handlings-
lista därifrån. Allt annat kunde kvitta, bara jag fick mitt
frappé pulver.
Ha en underbar helg allihopa!


6 kommentarer:

  1. Tack för dina fina hälsning hos mig. Visst går dagarna fort bara man har kommit igång. Här blir det ju en lugn helg hemma för min del, vill ju inte skrämma folk :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Hahaha.... tänkte aldrig på att ni skulle tro att det var mina " bomber"! :)
    Jag har jobbat i två veckor redan och dom har gått jätte fort!
    Låter som en mysig helg med både kalas och tid i solstolen. Riktigt mysigt!
    Jag slutar kl 14 på söndag och då ska jag parkera mig i solstolen några timmar efter jobbet! :)
    Ha nu en jätte fin helg! ♡
    Många kramar till dig vännen.

    SvaraRadera
  3. Låter väl som en perfekt start på helgen.
    Kaffe frappé var något nytt för mig...............kanske ska be min dotter ta med lite sånt hem........hon är på Rhodos just nu och dyker.

    Ha en skön helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Hoppas din helg varit härligt solig och varm och att du fortsatt kunna njuta av solstolen och frappe
    Här har helgen bara försvunnit men det har varit härlig med bad och gäster och gott vin ;)
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  5. Mmmm så gott med en frappe. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vill bara titta in och önska dig en ny fin vecka!
    Kram till dig finaste! ♡

    SvaraRadera