torsdag 23 juli 2015

O-ringen i Borås

O-ringen är i Borås. Vill minnas att orientering var
bland det värsta man kunde tänka sig på gympan i
skolan. Med det i tanken var det väl tveksamt om man
skulle gå och kolla. Men när det mellan 10.000 och
15.000 anmälda från världens alla hörn, som är med
och springer så är det ju en folkfest. Och när det dess-
utom skulle gå två etapper på "mitt" Kransmossen,
10 min promenadväg från där jag bor så vore det ju
fasen om jag inte tog mig ned dit och tittade. Jag var
ned både onsdag och torsdag och kollade. Det blir sån
stämning när det är så många. Nu ser man ju inte så
mycket mer än målgången men det var nog så roligt.
En del var ute efter spurtpris och sprang för kung och
fosterland in på upploppet. Sen kunde man roa sig med
att kolla springstilar, ansiktsminer och klubbkläder.
Ang kläder så är det inte bra att ha vita klubbkläder för
då måste man tänka på vad man har för underkläder när
man blir blöt och allt syns..haha. Snyggaste outfiten hade
Lunds OK som gick i mörkblått och rosa. Nåt annat jag
observerade var att tvärrandiga strumpor är nåt man verkar
ha i orientering. Ni hör ju själva..jag hade fullt upp..hehe.
Skämt åt sido. Dom är ju hur duktiga som helst. Det är
lätt att bli imponerad av deras prestationer. Och som
vanligt, när man får se nånting på live och nära håll så
ändras uppfattningen och så denna gången. Orienterarna
verkar ha jättekul av alla intervjuer att döma.
 
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Absolut bra observationer du gjort. :-) Låter ju snyggt med tvärrandiga strumpor. :-) Alltid kul med stora event. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Nä inte tillhörde orientering favoritgrenen i skolan här inte haha. Jag tror jag hade tyckt det var roligare idag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Visste inte ens att det fanns så stora tävlingar i orientering!
    Måste bli trångt och mysigt i skogen! :)
    Jag har hittat fler flaggor i skogen under mina svamp plockar dagar än jag någonsin gjorde på idrotten i skolan! Haha...
    Ha en underbar kväll fina du! ♡
    P.s idag mår jag bättre! :) D.s
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller verkligen med dig, orientering i skolan var super tråkigt... men man var tvungen att vara med.
    Det var några slingor här ute hos också, men var inte och tittade.
    Jag gillar att vara i skogen, men det skall vara svamp jag letar efter.
    Ha en bra helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Oj, o-ringen har man varit på några... för länge sedan. Och Tjoget som är lite mindre då. Kul med idrott! : )

    SvaraRadera