tisdag 14 juli 2015

Nu väntar lata dagar

Mamma åkte hem i lördags. Storstädning och
tvätt är avklarat. Lite ärenden i stan är avbockade
från listan. Nu väntar lata, sköna dagar i stugan.
Håller tummarna för sol, så man kan sola, bada,
åka ut i båten och bara ha det gott. Vädret just nu
när jag tittar ut stämmer inte riktigt överens med
mina förväntningar och jag kan bli riktigt sur över
det. Men jag har precis kikat in lite här och där hos
er och både "Kolonilotta" och "Gems of my Life"
presenterar så fina tacksamhetslistor att jag sitter
här och skäms lite. Ska bli bättre på att ta tillvara
på det jag har, inte stirra mig blind på vädret som
inte blir som jag tänkt mig. Tack tjejer för att ni
varje vecka skriver så fina listor och påminner mig
om att verkligen ta tillvara på allt omkring mig.

Puss till er...och till alla er andra också.

6 kommentarer:

  1. Vi har nog alla "tjatat" om vädret nu rätt länge, och tyvärr är det nog så att det bara är att gilla läget och ta vädret som det nu är, man kan ju ändå inte göra något av det. Men tråkigt är det i alla fall, att den inte kan visa sig från sin bästa sida. Men man får njuta av sin ledighet i alla fall även om det kanske är inomhus, kan ju vara mysigt det också. :-) Kramizz vännen och njut!! <3 /Laila

    SvaraRadera
  2. Det kanske beror på att vi inte har börjat våran semester än.
    Vänta du bara... vi kanske blir griniga nästa vecka också om inte vädret blir bättre! ;)
    Vi rivstartar i alla fall semestern med att åka ner till Göteborg och går på Liseberg!
    Då räcker det med uppehåll för min del! :)
    Upp med humöret nu gumman! ♡
    Hur mår du nu förresten? Har du tagit dina prover än?
    Varm uppmuntrande kram till din fina Petra! ♡
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Sådär är jag också... "Men åå vilket trist väder bla bla", haha... Det finns mycket att glädjas åt, allt sitter inte i vädret och andra småsaker, men nog är det gött när det är sol:) Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Det är bara att acceptera vädret jag är nöjd så länge det inte regnar...
    Nu är det bara början på semestern så jag är nöjd med att bara strosa hemma men vem vet snart kanske jag klättrar på väggarna

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Skönt med lata dagar :) Och veta att alla vardagsbestyr är klara :) Ha en fin Onsdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Sötaste Petra, tror som Kolonilotta att det är nog bara för att vi inte har semester än, vänta du och se om vädret blir dåligt under semestern, då blir det nog inga muntra rop hihi
    Jag hoppas att du får det varmt och skönt nu och njuter av ledighet !
    Stor kram till dig finaste

    SvaraRadera