onsdag 15 juli 2015

Klematis

Förra året hade jag två klematis på solsidan av stugan.
Fungerade inte. Det blev ett par tre blommor på den som
fick lite skugga. Annars såg det mest ut som dom ville
ge upp fullständigt. Det var nästan så jag ryckte upp och
kastade dom. Men jag googlade lite på dom och fick se
att dom ville ha sval jord. Så istället för att slänga dom på
komposten grävde jag ned dom på skuggsidan av vår stora
sten mitt på tomten. I år verkar dom mycket "gladare".
Har redan fyra blommor och mer ska det bli. Kul.

 
 

7 kommentarer:

  1. Hittade hit via Kolonilotta inlägg. :-) Visst är roligt när det äntligen börjar blomma. Jag har haft en pelargon som jag i sju års tid längtat att den ska börja blomma. Fick tipset att inte vårda den så ömt... och vips så har den nu blommat i omgångar. Fin onsdag till dig. /Helena

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra färger du har på dina.
    Jag har bara vanliga mörklila.
    Det blev en tur till skogen idag för att plocka svamp!
    Riktigt härligt för kropp och själ.
    Men jösses vad trött jag blev sen!
    Det blev en liten muddagslur! :)
    Ska nog ge mig ut imorgon igen efter jobbet!
    Skönt att du mår hyfsat bra i alla fall gumman! ♡
    Kram till dig raring!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Så fin blogg!! härlig clematis=) kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra blommor. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Så vackra blommor. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så fina de är :) Vi har första sommaren i vår trädgård och det är roligt att se vad som kommer upp. Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga blommor, har en vit klematis borde nog flytta den också... den kanske skulle må bättre.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera