måndag 27 juli 2015

Fiske med lycka

Helt tom i bollen. Vet inte vad jag ska skriva...

Hej kära dagboken!
Vädret har inte varit bättre idag. Men det har varit
perfekt väder för motion och fiske som vi ägnat oss
åt. Vet du.. för fjärde gången denna sommaren har
jag lyckats springa 1 km. Jag med mina dåliga ben-
hinnor. Jag är jätteglad för det. Efter vi hade ätit
lunch stack hela familjen ut och fiskade. Härligt att
vara ute i naturen. Vi stod på tre olika ställen och
vid varje ställe dök samma and upp (åtminstone tror
jag att det var det). Den var inte alls rädd. Kom oss
riktigt nära. Fiskelyckan log mot oss. Fick en regnbåge
på 1,7 kilo. Roligt. Det var nästan så inte minste ville
åka hem. Nu sitter jag här och känner trött men nöjd.

...bla bla bla bla...

Vad har ni haft för er då?
Pussar och kramar till höger och vänster.
(psst..jag är både trött och lite koko i huvudet just nu)


 
 
 

8 kommentarer:

  1. God morgon allra käraste kusin!
    Så mycket roligt familjen Nilsson har gjort, fiske, femkamp, bio och stugan... Det både låter och ser skönt och avkopplande ut. Önskar eEr en finfin tisdag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Grattis både till kilometern och till fisken :)
    Här har vi inget särskilt för oss, men ont om tid för sånt man själv vill göra är det ändå när man är ensam hemma med två små troll... :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt mé Fiske ♡ ...
    Ha det så gott!

    /Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fiskelycka.
    Vi har också fiskat men jag hade bättre tur med svampen. Skit fiskar som inte vill nappa på min krok.
    Men vi kör i morgon igen! :)
    Kram fina du! ♡

    SvaraRadera
  5. Det var länge sedan som jag fiskade, kommer nog att dröja ett tag till... om inte våra barnbarn vill fiska förstås.
    L och jag har faktiskt varit till Gekås i dag... är ingen fantast men kul att testa ibland.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. O va roligt att fiska. Vi var ute idag men fick ge oss efter 20 minuter då himlen öppnade sig. Men de är bara att gå på de en annan dag igen. Kram

    SvaraRadera
  7. ja inte kan vi bara klaga på vädret, tänk så mycket det finns som är mycket skönare att göra i regn och 15 grader än i sol och 30 grader.....kram anette

    SvaraRadera
  8. ja inte kan vi bara klaga på vädret, tänk så mycket det finns som är mycket skönare att göra i regn och 15 grader än i sol och 30 grader.....kram anette

    SvaraRadera