onsdag 1 juli 2015

2 x wow

Första wow:et står killarna i U21-laget. Vilken rysarmatch
dom bjöd på igårkväll. Det var en nagelbitare ända till
slutet. Dom var hur grymma som helst.

Andra wow:et kom idag när vi åkte upp till stugan för
att vattna våra grönsaker. Två av squashen hade växt
jättemycket och var hur stora som helst. Dom var redo att
skördas. Lite åkte direkt ned i matlådan i min kycklingsallad.
Men gäller det att hitta lite goda recept på squash. Nån som
har nåt bra att dela med sig av kanske?

 
 
 



11 kommentarer:

  1. Gud vilka odlingar du har. :-) Här växer inget, har massa oinbjudna gäster ( sniglar) som äter upp allt. :-/ Vet att för länge sen hade jag ett recept på "ost"kaka som var gjord på squash, supergod, om man nu gillar ostkaka. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Wow säger jag, det växer verkligen hos er, här växer det knappt ngt, får väl hålla mig till tåls lite till...
    Squash är ju gott som det är i sallader eller att grilla men nedan är en (tycker jag) riktigt god paj

    http://www.arla.se/recept/grekisk-paj-med-ost-och-gronsaker/

    ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Oj vad dom har vuxit! Va roligt!
    Jag har bara planterat potatis i år.
    Det fick räcka. Det var för kallt och tråkigt för att åka ut till kolonin och plantera den här våren.
    Men lika glad är jag för det! Äter ändå aldrig upp allt jag planterat förr.
    Bara roligt att hålla på! :)
    Ha en riktigt fin kväll i värmen!
    Kram på dig fina!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Kul när det växer det man har odlat.
    Då vågar man försöka sig på nya sorter till nästa säsong.

    Har tyvärr inget recept, men grillad squash låter gott.............

    ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Två riktiga Waooooo ♡ ...
    Ha det så gott i kvällssolen/Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad duktiga killarna är, såå imponerande! Och kul! : )

    SvaraRadera
  7. Dom var verkligen duktiga. ;)
    Men vad det växt hos dig ... Har tyvärr inget recept som jag gör mer än att ha det i sallad
    Har grillat skivor också med andra grönsaker i folie det var gott :)
    Sv.Blomman luktar bättre idag än jag kom ihåg ;) finns kanske flera olika??
    Det här luktar svagt mjukt av citrus
    Stor kram till dig finaste

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig seger! Visst är det härligt när grödorna växer. Och så gott när man sedan får skörda. Fin kväll till dig!/Helena

    SvaraRadera
  9. Kolla under taggen recept i min blogg, jag har lagt ut massor av recept med squash/zucchini dom senaste veckorna :)

    SvaraRadera
  10. Vill bara titta in och höra hur du mår och önska dig en jätte fin fortsättning på helgen! :)
    Stor varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Kul när det växer, i mitt växthus är det inte så mycket fart... utom spenaten och ruccola.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera