onsdag 10 juni 2015

Skolavslutningar

Jag brukar säga att skolavslutningar är årets gladaste
dagar. Detta året får glädjen dela plats med sorgen för
min del. Visst är jag glad för alla barn och ungdomar
som är glada och går på sommarlov. Men sorgsna
tankar letar sig fram och stör den största glädjen. Jag
köper det. Den är även påminnare om att ta tillvara på
allt vad livet ger.

Mina killar hade sina skolavslutningar igår. Vi gjorde
inget extra av det i år. Nästa år går minste ut 9:an och
störste tar studenten. Då får vi lägga manken till.
Men idag fick vi vara med på E´s studentkalas. Solen
sken från klarblå himmel och bästaste B. hade dukat
långbord utomhus. Underbart att kunna få sitta ute och
fira honom.

 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Å va mysigt det ser ut.
    Det var några år sen för oss som vi var på någon mottagning.
    Och det dröjer minst fem år till det är dags för våran äldsta som gick ut sjuan idag! :)
    Jag tycker det var jätte bra att du trots allt fick ha lite trevligt och skingra tankarna något från allt annat! ♡
    Ta hand om dig och vet att jag finns här och tänker på dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Det ser jätte härligt ut.
    kram Anette

    SvaraRadera
  3. Läser ditt förra inlägg nu som först. Tänker att din nära säkert är glada att en sådan person som du finns i deras sfär...

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är blandade känslor efter det som hänt, men tycker du skrev väldigt kloka ord i förra inlägget.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med examen och att ni kunde sitta ute :)
    Stor kram

    SvaraRadera