torsdag 4 juni 2015

Räk och laxkryssning

Det stormade rejält här i går. Upp till 20 m/s i vindbyarna.
På jobbet hade vi planerat en räk och laxkryssning i
Göteborgs skärgård. Många var tveksamma till detta. Sitta
och äta en massa god mat samtidigt som det gungar och man
kanske mår illa är ingen rolig kombination. Vi försökte få
den ombokade men vi hade ändå fått betala fullt pris för
denna resan, tyvärr. Hela arbetsdagen gick och man för-
bannade vädret. Fem minuter innan jag skulle gå hem var
det en som sa att jag åker ändå. Vi får ju inte pengarna tillbaka.
Så jag hakade på jag också. Lite nervös var jag, måste jag
erkänna, om jag hade valt rätt. Skulle jag få sitta på toa i 3 h
eller skulle jag kunna njuta av maten.
Jag kunde njuta av maten. Skeppar´n åkte upp i kanalen istället
för i skärgården, så blåsten var inget man kände av för fem öre.
Vi fick t o m sol på kvällskvisten. Det blev lyckat ur mat och
vädersynpunkt. Jag önskar bara alla mina jobbarkompisar hade
varit med som först var planerat.

Idag är jag ledig och är snart på väg till Göteborg igen för att
träffa en kompis. Vi ska inte göra nåt särskilt. Bara tjöta ikapp
oss lite och flanera på stan.
Ha en bra torsdag vad ni än gör idag. Kramar till folket!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Skönt när chansningar går hem. Trist för de andra som valde att avstå. Härligt att ni fick sol också på kvällskvisten.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni hade, och vad synd för de som inte följde med.
    Det ser jättemysigt ut :)
    Ha en trevlig dag i Göteborg! En av mina favvostäder ;))

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Vilken tur ni hade, men som sagt synd att inte alla var med. Men ser ut som ni hade det väldigt mysigt och trevlig. :-) Ha en go dag i Göteborg. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Åh, herregud så gott det ser ut! Tur att du åkte :)

    SvaraRadera
  5. Å va gott allt ser ut!
    Jag älskar att åka såna fina båtar och sitta och äta och titta ut över skärgården!
    ..eller kanalen som i ditt fall! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad lyckat!! Här är storm idag men varmt och soool... : )

    SvaraRadera
  7. Vi har också åkt dom båtarna med jobbet! Deras julmat är gudomlig! men jag hade nog också varit lite skeptisk till att kliva på så som det stormade igår...
    Hoppas du fick en fin kväll i stan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade hit via en annan blogg, vilken trevlig blogg du har! å så himla gott det ser ut med alla skaldjur!!!! Vilken tur att du åkte med! Hoppas innerligt att Göteborg får ESC nästa år, för jag vill åka dit och äta massa goa färska skaldjur! Må så gott! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilken frossa...så gott!!!!! Skönt att slippa sjögången, för det hade kunnat bli jobbigt.
    Åt kräftor igår och då fick jag en superlängtan efter mitt Bohuslän..måste nog dit snart

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  10. Så härligt....förutom båten då, jag gillar inte båtar haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Så härligt....förutom båten då, jag gillar inte båtar haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Åh, himmel så gott..... Vilken tur att Du kom iväg, trots vädret, och vad bra gjort av skepparen att styra kosan åt ett annat håll.
    Önskar Dig en fin nationaldag idag, kram Kate

    SvaraRadera
  13. Ja, tänk vad de missade! Såg verkligen gott ut på bilderna.
    Ha det bra i mitt kära Götet på nationaldagen!

    SvaraRadera