tisdag 2 juni 2015

Hemmagjord pytt-i-panna



Vårt dagliga bröd, giv oss idag...hemmagjord pytt-i-panna.
Brukar ni spara mat och göra pytt-i-panna av? Det gör vi.
Det blir ju godaste pytt-i-pannan av det istället för köpe-
varianten. Ingen blir den andra lik beroende på vad man har
i. Denna gången hade vi rester av grillad korv, pulled pork,
fläskytterfile och falukorv. Nåt jag alltid tillsätter oavsett
vad vi har för rester är lite köttbullar och bacon. Brukar bli
en jätteform med mat. Passar väldigt bra med två hungrig
tonårspojkar i familjen.

 
 

10 kommentarer:

  1. Egen pyttipanna är ju den bästa!! :) Sååå gott!!!
    Det blir att man gör det lite då och då.
    Jag köper INTE den färdiga, gillar inte hel/halvfabrikat.

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Håller inte med riktigt, jag är uppväxt med mammas pytt och nja inte så god tycker jag. :-) Om man nu får va lite ärligt...haha. sådär för har jag aldrig brytt mig att göra själv heller, men måste onekligen säga att dina bilder ser rätt aptitliga ut, så man kanske skulle försöka på sig det en gång i alla fall. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Skulle aldrig äta köpe pytt i panna! men det kan hända att det blir över till pytt men det är sällan, för vi tar också med oss matlådor varje dag

    Men jag håller med hemmagjord är gott

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hemmagjord pytt är gott med rätt tillbehör :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. hemmagjord pytt går alltid hem, gärna med lite kabanoss...
    Tisdagskram till Dig, kära kusin från Kate

    SvaraRadera
  6. Nej, alldeles för sällan... Det är ju gott... fast avsaknaden av rödbetor kan iofs ha något med saken att göra ;)

    SvaraRadera
  7. Så gott. Sånt ihopplock brukar bli riktigt bra:) Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Här i UK finns ju inte färdigköpt pytt i panna, som tur är, för jag gillar bäst min egen. Annars finns här mycket färdigmat. Men inte denna mycket svenska rätt.
    Slänger i stort sett aldrig någon mat. Alltid kan man göra något av rester, omän små.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Smarrigt och lätt är toppen :)

    Ha en fin dag!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  10. Pytt är underskattat tycker jag....så gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera