söndag 14 juni 2015

Glad för både det ena och det andra

Det händer grejer i pallkragarna. Har redan skördat av
rädisor och mangold. Potatisen växer från dag till dag.
Sockerärtorna är så söta. Snart får vi binda upp tråd så
dom har nåt klättra på. Spetspaprika och sommarlök går
lite långsamt men det kanske ska vara så och det är jag
som är lite för ivrig. Men allra gladast är jag åt squashen.
Nu ser man den bakom varje blomma. Det ska blir så
roligt att få skörda detta. Ser jag mest fram emot tror jag.
 
Nåt mer som är roligt och som jag är väldigt glad för är
en "spelvinst" hos Finaste mattan. Jag vann MIG spelet
Explorer hos dom. Det kommer att användas flitigt, både
i stugan nu i sommar och kanske t o m på resan till Rhodos
i augusti. Tack finaste Mia och Mian för vinsten som
passar så bra hos familjen Nilsson.
 
Hoppas ni alla har haft en überhärlig helg med mycket sol
och sköna stunder.

 

9 kommentarer:

  1. Så kul att det växer så bra hos dig. Här är det lite segt minsann. Potatisen växer bra, men dillen verkar inte ta sig, och morötter och lök växer men mycket långsamt. Beror nog på det kalla vädret.
    Fast i helgen har det varit ett fantastiskt väder, så nu kan man verkligen inte klaga.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Oj, så det växer hos dig, fick köpa en ny gurkplanta den första ville inte. Nu är det bara att hoppas att det blir varmare och sätter igång att växa.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till vinsten! :)
    Jag vann också! Jippi!!
    Det goda livet som jag ville ha!
    Vi får väl byta med varann när vi gått igenom alla frågorna!
    Roligt att se att det växer så bra hos dig.

    Ha en jätte fin start på veckan fina du!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten!
    Här är det segt mina pallkragar och krukor! Krukorna står i växthuset och kanske är det för varmt där.. eller så måste jag samarbeta med mitt tåalmod hehe
    Squashen liknar pumpan jag odlade förra året, i år är den seg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Åh, vad söt du är! : ) Kramar!

    SvaraRadera
  6. Det blir många goda middagar hemma hos er framöver verkar det som :)
    Jag har en hel del recept med zucchini inne hos mig om du behöver lite inspiration.

    SvaraRadera
  7. Ja men det är ju vara såå härligt att se hur allting växer! Grattis till vinsten:) Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Mysigt att kunna skörda närodlat. Grattis till vinsten. Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Åh vilken härlig lyx att kunna odla hemma själv! Squashblommor har vi försökt att få tag på, men det verkar omöjligt, det ska vara så gott att fylla med olika goda fyllningar och laga till.

    SvaraRadera