söndag 17 maj 2015

Soft söndag

Nu har vi fått gäster i ett par av holkarna vi satte upp
tidigare. Synd bara att vädret inte är bättre så man hade
haft stugan urstädad och klar, så man kunde sova
där. Det är så mysigt att sitta på farstukvisten tidigt på
soliga, varma mornar med morgonkaffet innan lugnet
byts mot fart och fläkt och titta på fåglarna som jobbar
med att samla mat eller "inredning" till boet. Det är lite
rogivande.

Lördag och söndag har varit väldigt lugnt här. Tråkigt
väder som inte ger mycket inspiration. Tror jag fastnat
i läge när jag bara går och väntar på värmen.
Har precis gjort en rabarberpaj. Det brukar gå åt stora
mängder rabarberpaj i detta hemmet den här tiden.
Grabbarna älskar det. Maken står i köket och förbereder
en rådjursstek. Jag vet inte om jag är så imponerad, men
säg inte det till honom. Och förresten så ska jag väl
smaka innan jag säger nåt och inte vara som en barnunge
som säger i förväg att jag inte gillar det..haha. Gillar ni
rådjur?

 

13 kommentarer:

  1. Känner samma som du att jag bara går omkring och väntar på bättre väder!
    Tråkigt....!
    Rådjursstek har jag aldrig ätit!
    Men det låter gott! :)
    Du får berätta sen var du tyckte.
    Nu ska jag hem och kura ihop mig i soffan och mysa och njuta av att jag slutade tidigt idag!
    Jag var så trött igår. Somnade ifrån mackorna så dom får vi göra ikväll istället!
    Hoppas att du har njutit av ledigheten trots trist väder!
    Såg att det ska vända nu i mitten av veckan. Jippi!!!!!

    SvaraRadera
  2. Så fint med holkarna och mysigt att ha en stuga att åka till, en dröm hos mig. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Precis så tycker jag att jag med känner mig........... i vänteläge på den riktiga våren och värmen!
    Rådjur har jag aldrig smakat...............men jag tror att det ska var fint kött.
    Duktig man du har som lagar maten, blir allt lite avis där........

    Ha det fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Har kikat in lite hos dig. Fin blogg. Fick din kommentar till mig i Kajsas blogg.
    Jag har ätit rådjur och tycker det är jättegott. Men dina dumlekakor verkar enkla och väl värda att försöka sig på, även om jag inte är sån som bakar i vanliga fall.
    Vi får hoppas på bättre väder nu snart. Mina sådda grönsaker växer knappt.
    Ha det bra!
    Ingela

    SvaraRadera
  5. Fina fågelholkar, vi har tagit ner träd här och då försvann det två holkar. Känner precis likadant, väntar på värmen inte ens ogräset växer.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Kul med besök i de fina holkarna. :-) Gott med rabarberpaj, men rådjur....nja, jag gillade inte förr i alla fall, men som sagt smaken kan ju ändrat sig sen dess...haha, så kanske det är godare idag. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. nä jag är nog som ett barn när det kommer till rådjur, nej tack! men rabarberpaj kan jag äta hehe..
    Så snabbt helgen försvann och det har verkligen varit varannan dag väder.. låter mysigt med stugan hoppas värmen kommer snart

    Kram och ha en fin start på veckan
    Sandra

    SvaraRadera
  8. Åhhh, så gott, med både rådjur och rabarber.. Ja, inte samtidigt förstås ;)
    Älskar allt vilt.. utom hare :/ Ja, nu får banne mig värmen komma!
    Stor varm söndagskram till Dig från din bästa* kusin (blink*)

    SvaraRadera
  9. Rådjur är hur gott som helst om det är gjort på rätt sätt, helst i ugn i timmar och massor av god sås och hasselbackspotatis till..
    Och rabarberpaj vill man inte vara utan på sommaren sååå gott :)
    Vilka fina holkar och mysigt med gäster i dom :)
    Önskar dig en mysig Start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  10. Va kul med holkarna!
    Jo, men rådjur kan vara gott.

    SvaraRadera
  11. Här är en till som längtar efter värmen....snart är den här. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Här är en till som längtar efter värmen....snart är den här. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Rådjur mmmm, så gott. Jodå, det är ett kött som vattnas i munnen och dt gör ju rabarberpaj med. Måste hämta hem lite till efterrätt en dag, så gott

    Kram Kajsa

    SvaraRadera