lördag 30 maj 2015

Regntunga skyar..

...vartän jag ser.. Regnet ger sig aldrig känns det som.
Ingen tur till sommarparadiset idag inte. Det fick bli
städning av hemmet och en shoppingrunda bland alla
outleter och utförsäljningar som florerar nu. Det är bara
det att det blev lite deprimerande det också kände jag.
Det finns ju så mycket fint att handla och det går ju inte
bara att shoppa hej vilt bara för att man tycker allt är
snyggt. Så att tro att en shoppingrunda skulle vända mitt
humör idag var att bedra sig. Det blev istället en promenad
i regnet som kändes bäst idag faktiskt. Maken och minste
åkte iväg för att tvätta bilen. Jag hängde på, men istället
för att hjälpa till med bilen tog jag en promenad hem som
tar ca en timme. I öronen strömmade U2´s härliga musik
in och gjorde min promenad näst intill lite magisk. Frågan
är om jag inte var i en annan värld en stund. Det blev en
härlig promenad även om jag fick dra igen luvan på regn-
jackan så bara näsan tittade ut stundtals. Ibland blir man
förvånad på vad det är som kan göra ens dag.

 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Ja, så kan det vara ibland..............det man minst tror kan göra ens dag!
    Skönt när man kan förvåna sig själv...............

    Ha en fortsatt fin helg ( imorgon skulle nog bli bättre väder),
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Shopping brukar bara vara tillfälligt uppiggande...., medan en promenad kan vara rent av befriande .Dessutom är den gratis, den befriande..
    Tonfisksåsen ska prövas, lät riktigt gott!
    Lördagskram till Dig och de dina från Kate

    SvaraRadera
  3. Oftast tycker jag att en rejäl promenad m lite musik i öronen e det nästa mot dåliga dagar, det är så befriande och precis som Kate säger, det är Gratis. Kramizz å så hoppas jag du får bättre väder idag söndag./Laila

    SvaraRadera
  4. Ja, en promenad ensam med musik man gillar lyfter ofta upp. Man får rensat skallen lite :)

    SvaraRadera
  5. Senast fredag är nog värmen här hörde vi... KRAM!

    SvaraRadera
  6. U2 och promenad blir magiskt :) kan inte tänka mig annat ..
    Hoppas att din helg varit bra här har det regnat och varit sol om vartannat hela helgen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tråkigt med regnet och kylan. Ganska gott att vara ute ändå.
    Själv grejade jag i trädgården och planterade blommor hela lördagen i regnställ. Men det funkade det med, även om man gärna hade velat ha lite sol.
    Ha det bra!

    SvaraRadera