tisdag 5 maj 2015

Men jösses..

..vart tog tiden vägen sen förra inlägget? När jag tittar
runt hos er så ser jag att jag har missat en massa inlägg.
Alla verkar ha haft en bra valborgshelg, även jag, gott.
Men nu vill jag att det kommer lite fler varmgrader.
Även om solen visat sig har det inte varit så varmt.

På fredag är både jag och maken lediga. Ska åka och
hämta en lass jord så vi kan plantera ut våra små plantor.
Det tittar upp lite här och där, sommarlök, squash,
romansallad, mangold mm. Så ska vi sätta potatis.
Hoppas bara vädret visar sig från sin bästa sida. Det
blir lite roligare att påta i jorden då.
Har även förodlat gladiolusen vars knölar vi sparade
från i höstas. Dom har också växt på bra inne.

Pst..det har växt mer än så här. Har knäppt lite allt
eftersom.

 
 
 
En snabb lösning för att veta vad vi hade satt vart blev
att sticka ned tandpetare i jorden och färga toppen och
skriva upp vad vi hade sått på vilken färg.
 

7 kommentarer:

  1. Å vad härligt att du också har en massa trädgårds pyssel på gång.

    Sv: jag hoppas verkligen att jag kommer iväg till kolonin imorgon. Måste bara ta tag i mig själv.
    Längtar verkligen dit!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mycket du sått :-) jag hoppas mitt tar sig också och att jag inte dränkt alla!
    Ibland är det bara så att dagarna går och inläggen blir färre...
    Håller tummarna att solen visar sig på fredag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Kul med odlingar, ni verkar vara riktigt duktiga på det, rätt smart ju med de där tandpetarna. :-) Här har vi inte kommit igång med våra små odlingar, får se om vi kan få till det på Fredag. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Ja visst går tiden fort! :)
    Och oj vad du är flitig med att odla! Så härligt :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  5. Men visst, tiden bara rusar i väg. Ändå längtar i alla fall jag till helgen haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Men visst, tiden bara rusar i väg. Ändå längtar i alla fall jag till helgen haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. tiden hinner jag inte med längre ….
    men vad mycket du har odlat ..sååå duktig !!!!
    själv har jag legat i migrän i kväll tog en massa tabletter på jobbet mkändes ok ett kort tag här hemma sen var det kört .. nu är det lite bättre.. och kan inte låta bli att gå in på favvobloggardå
    Kram till dig finaste

    SvaraRadera