onsdag 27 maj 2015

En rackarns god pastasås på tonfisk

Den här pastasåsen måste jag bara dela med mig av till
er. Vi, hela familjen, tyckte den var gôr-sketa-god
(ursäkta min boråsiska ;)). Den kommer skrivas in i vår
kokbok och göras många flera gånger. Jag skrev egentligen
bara av vad det var för ingredienser och sen höftade vi när
vi, läs maken, lagade den. I den var det tonfisk, soltorkade
tomater, creme fraiche med feta och tomatsmak, vitlök, citron,
matlagningsgrädde, chilisås, svart och citron peppar och
paprikapulver. Jag har suttit ett bra tag nu och kliat mig i
huvudet och försökt komma ihåg var jag hittade receptet så
ni skulle få det med mått och allt. Och till slut hittade jag det.
Så tyckte ni det lät gott, hittar ni det fullständiga receptet här.
Vi har mumsat som bara den nu.
Ha en skön onsdag kväll!

 
 
 

10 kommentarer:

  1. Jag tycker att det lät gott :-)

    Kika in här: www.megaloppismajorna.se

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Lät lätt och gott perfekt mat !!
    Hoppas att du haft en mysig onsdag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men det lät ju riktigt gott:) Kram

    SvaraRadera
  4. Lät ju gott å enkelt. Ngt att testa....brukar inte använda tonfisk till mer än smörgåstårta, men kanske dags att ändra på det :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Mmmm det låter gott....tack för tips. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Tack för att du länkade till receptet.
    Det där måste jag absolut prova!
    Ha en jätte fin Torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det där lät jättegott!
    Men jag får nog göra det till mig själv då jag är den enda i familjen som gillar tonfisk...

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Det låter väldigt gott, måste testa detta... Gillar pastasåser.
    Ha en härlig helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. De låter la änna göragött de! Ursäka min västgötska!
    Vad kul att du bor i Borås. Min fars barn-och ungdomsstad. Vilken han var väldigt stolt över och natuligtvis Elfsborgare också, vilket han förde över till sin dotter.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera