torsdag 21 maj 2015

En after work med besvikelse

Har precis varit på en after work som blev lite av en
besvikelse. Stället vi var på heter Sven-Erik. Stället i
sig är mysigt och när man läser menyn så blir man lite
nyfiken. Det var enkla maträtter som passar bra när
man går på after work och inte vill ha en hel middag
att äta. Det var Bärs och burgare, eller En engelsman
i Borås (fish and chips) eller Musslor med klass eller
Värsta ryggbiffen. Men maten var en besvikelse.
Dom flesta av oss tog Bärs och burgare. Det var inte
en hamburgare, det var en stor jäkla köttbulle på ett
bröd. Pommesen var mest en massa tunt trassel som
var svårt att få med sig på gaffeln och cole slaw var
råkost. Det krämiga goda fanns inte. Och hur det
serverades var också lustigt. Vi fick in det i varsin
rostfri ugnsform. Stort och inte nåt charmigt. För
övrigt skulle jag mycket väl kunna tänka mig att gå
dit och ta en öl och sitta på deras uteservering en ljum
sommarkväll. Men mat..näe det kommer jag inte äta
där igen.

Och på tal om nåt helt annat, hur tror ni det går för
Måns ikväll? För mig är han redan i final.

 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Fy, vad tråkigt..... nej, välj ett annat ställe nästa gång!
    Klart Måns går till final, strax hans tur nu!!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Bästa ställena vi ätit på, tre tips:
    Örenäs slott Skåne, Nivå Karlskrona, Korrö Småland... Gå inte dit mer... laga hemma! : ) Vilken är din bästa restaurang?

    SvaraRadera
  3. Allvarligt talat, den där maten hade jag ALDRIG ätit! Det hade blivit en retur till köket direkt med frågan var det jag beställde egentligen tog vägen ;)
    Jag har jobbat i restaurangbranschen i så många år och det där var nog det dummaste jag har sett! Bedrövligt!
    Kan bara tänka mig hur "Musslor med klass" hade sett ut.. Hemska tanke...
    Förstår att du blev besviken. Synd, för stället verkar ju vara rätt så okej annars.

    Jo då, nog gick Måns vidare.. :)))

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  4. Jag har heller aldrig sett nått liknande!
    Vilken lustig presentation av mat!
    Och inte ser det gott ut heller.
    Du får nöja dig med god dricka nästa gång eller välja en annan restaurang!
    Måns var grymt bra igår. Gillade Israel också.
    Hoppas du får en jätte mysig och skön helg.
    Många kramar!!!!
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Det ser inte gott ut!
    Så fint och mysigt ställe då förväntar man ju sig att maten också håller samma klass.

    Måns gick det ju bra för, han är superproffsig och låten är bra.

    Fin helg till dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Tack o hej! nä fy! stället ser absolut fint ut! Jag fick mig en bild av han som har programmet "Den elaka kocken" heter han så?

    Måns såg jag inte!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Har varit på Sven-Erik och tagit en öl i höstas. Jättemysigt ställe.
    Trodde faktiskt att dom hade jättegod mat, för vi hade tänkt gå dit och äta nån gång. Får väl se hur det blir med det nu.

    Ha en bra fredagskväll!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. Trist att det blev så med maten men det ser gott ut......Hoppas du smaskar på något smarrigt i kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Trist att det blev så med maten men det ser gott ut......Hoppas du smaskar på något smarrigt i kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Tråkigt när maten är dålig för ett annars kanske bra ställe att gå till….
    Hoppas att du får en mysig helg
    Kram

    SvaraRadera