lördag 9 maj 2015

"..and my heart goes boom boom boom.."

Var och kollade vårmönstringen vid Almenäs idag.
Alla som har dessa gamla skönheter samlas och visar
upp dom. Solen sken, rockbillyn ljöd ur högtalarna
och några hade klätt sig lite tidsenligt. Det är inte
utan att man känner sig lycklig en sån härlig dag. Nu
är inte jag världens bilentusiast men visst är det nåt
särskilt med v8:or som mullrar. Och så fick jag se några
snygga exempel av min drömbil..Corvette Stingray.
En dag ska jag åka en sån. Det står min att-göra-lista.
Hjärtat slår lite extra när jag ser en sådan..och lite
extraextra om den är röd dessutom.

Regnet kom först framåt kvällen. Då hade vi hunnit
både att flanera runt och kolla snygga bilar och varit i
sommarparadiset och gjort lite nytta.
En toppendag helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Visst är det kul med gamla, fina bilar. Är inte heller någon bilfantast, men det är roligt att titta (och lyssna).

    SvaraRadera
  2. Tycker om gamla bilar dom är så fina , hade en gammal bubbla som jag älskade ..men mannen tyckte den inte var så trafiksäker haha .. En historia för sig ;)
    Och vem vill inte köra den Little Red Corvette ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen tur med vädret, har varit såligt väder de sista gångerna. L och min son var där, så det blev många bilder tagna.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera