måndag 20 april 2015

Vimplar

Ny vecka, nya möjligheter..haha. Jag håller på att peppa mig
själv. Känner mig lite omotiverad just nu. Men det går snart över.

Plockar fram lite bilder från i fredags. Jag har en urgullig 
jobbarkompis. Hon är vikarie men jag håller alla tummar att
hon ska få jobb hos oss. L. är glad, trevlig, rolig och en sån
jobbarkompis man vill ha. Hon är också en jäkel på att sy, så
egentligen borde hon jobba med sömnad. Hon syr överkast,
kappor, necessärer och mycket mer. Nu har hon hjälpt mig, som
knappt kan sätta i en tråd i en nål, att sy vimplar av gamla
sängkläder som aldrig användes. Hon överraskade mig med att
gjort grytlappar i form av ugglor också. Jag blev helt mållös när
hon hade med sig det till jobbet till mig. Blev "kalassugen" så
jag köpte en liten fryst tårta bara för att få testa att dekorera
med vimplarna, till ungarnas stora förtjusning som fick smaska
tårta utan anledning. Tack JoLe Design för dessa fina saker.

Önskar er alla en toppenstart på denna veckan.

4 kommentarer:

  1. Gud va fina saker, duktig hon är din arbetskollega. :-) Kramizz o ha en bra start på veckan/Laila

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Duktig hon är. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina saker och jag som älskar ugglor !!!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Tack, goa Petra. Vad fint du skriver om mig.....Det värmer jättemycket.
    Kram

    SvaraRadera