söndag 26 april 2015

Rosa tillvaro

Dom är sagolikt vackra, körbärsträden i blomning. Jag
kan inte se mig mätt på dom. Tänk om dom kunde få se
ut så hela sommaren. Tog med mig kameran ut på min
pw idag för att föreviga dom. Nån gång vill jag vara i
Kungsträdgården när det står i full blom där. Det vore
mysigt att gå där med ett rosa tak ovanför en.

Har även hunnit med att så lite fröer som ska få förgro,
sommarlök och romansallad. Tidigare satte vi mangold,
squash, spetspaprika och tomat. Hoppas det blir lite så
vi kan mumsa av det i sommar.
Dags att förbereda lite för jobbveckan som snart är här.
Jag hoppas ni haft en skön och givande helg alla finisar.
 
 

6 kommentarer:

  1. Ååh, vad vackra bilder!
    Ja det är synd att de inte blommar hela sommaren..

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder :)
    Vi var i Kungsträdgården idag, nästan så att dom blommat över nu så fort det blåste var det som det snöa blomblad :)
    Sååå himla vackert och mysigt att sitta där äta sin glass och bara njuta :)
    Absolut värt ett besök :)
    mysigt att få alla dessa goda grönsaker när dom kommer upp :)
    Vi har potatis sallad och morötter och vindruvor :) väntar på mer jord till växthuset men det verkar dröja ...
    Låter som din helg varit bra och mysig
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag har också satt fröer i helgen, håller tummarna nu att vi kan mumsa grönsaker till sommaren!
    Visst är dom vackra! Jag har ett litet i trädgården det blommar alltid senare än de andra "där ute" så jag njuter av alla jag ser och om någon vecka blommar mitt...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jätte vackert!
    Jag ska sätta igång med plantering nästa helg om vädret tillåter!
    Längtar! :)
    Kram Susanne

    SvaraRadera