fredag 24 april 2015

Helgen är här

Jag är nog inte ensam om att känna "..gud vad
skönt att det är helg..", eller? 

Minste är rätt glad åt det också denna veckan.
Han har praktiserat i två veckor och fått känna på
arbetslivet. Kan säga att han varit helt slut när han
kommit hem på eftermiddagarna. Han har varit
på Jula. Dom har tagit väl hand om honom och
har haft roligt. Idag när han slutade fick han välja
varor till ett värde av 300 kr. Det var väl juste?!

Tänker inte ägna mig åt nån städning i afton.
Dammtussarna ligger på golvet och räcker ut tungan
åt mig men jag gör likadant tillbaka. Tänker inte
jaga dom trots att dom skriker "kom och ta mig".
Dom kan ligga där till en dag när det regnar ( i
helgen alltså ;)).

Ha en skön fredagkväll vad ni än hittar på.

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen en nyttig erfarenhet att praoa.
    Helt annat än dom är vana vid i skolan så jag förstår att han var trött!
    ...och dammet kan gott ligga.
    Fredagskvällar skall absolut inte spenderas med att städa!! Nej usch!
    Ha en jätte mysig kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Skön inställning tycker jag! :) Vad är det man säger.. "Bättre lite damm i hörnen än ett rent helvete" he he

    Det var inte dåligt att sonen fick "lön"! Fin gest av Jula *tummen upp*

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Kul med uppskattning efter praktiken!! Ja, låt skiten ligga till en annan dag... ;)
    Lördagskramen från Kate

    SvaraRadera
  4. Det är så bra med företag som peppar duktiga ungdomar, och hoppas sonen hittade ngt han behövde :)
    Och så rätt att låt det vara ligger ju kvar som sagt ;)
    Hoppas att du får en mysig lördag
    Kram från Sanna

    SvaraRadera