tisdag 31 mars 2015

Plantera om pelargoner

Jag har inga gröna fingrar och ingen plats för att
övervintra/förvara blommor från en säsong till en
annan. Men i höstas så sparade vi våra pelargoner.
Dom har fått stå i garaget och i helgen plockade vi
fram dom och planterade om och klippte ned dom.
Nu ska det bli väldigt spännande och se om dom
tar sig och blommar lika fint som förra sommaren.

Jag måste bara berätta att jag har bakat om min frö-
frallor och denna gången minskade jag mjölet en
halv deciliter och plussade på en riven morot. Det
blev ännu godare. Så ändra det i era recept om ni har
tagit dragit ut det. Jag har ändrat receptet i inlägget.

5 kommentarer:

  1. Jag har inte heller världens grönaste fingrar men det är kul att plantera! Jag gör det lätt för mig och köper färdig blommade pelargoner, jag testade ju att plantera sticklingar i helgen får
    Se om de tar sig, ställde dom i uterummet!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkert gå bra och bara man börjar säger dom som vet att man lär sig ;)
    Jag har inga gröna fingrar men önskar att jag hade :)
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag längtar sjukt mycket efter att få plantera och fixa i trädgården! Hoppas det går bra med din omplantering:) Kram

    SvaraRadera
  4. Det där ser jättebra ut! JAG har gröna fingrar... : )

    SvaraRadera
  5. Det ser jätte bra ut.
    Dom har ju fina skott redan!
    Jag har precis börjat för odla mina Dahlior.
    Det står just nu sju st hinkar och krukor på golvet nedanför fönstret i vardagsrummet! :)
    Och fler kommer det bli.
    Tar resterande imorgon!
    Min blogg kommer svämmas över av odlingsbilder och inlägg från min koloni så snart jag sätter igång där ute!
    Väntar bara på att dom ska sätta på vattnet vilket skall ske till nästa helg!

    Hoppas Pelargoner blir fina. Vilket jag är säker på att dom blir!
    kram!

    SvaraRadera