lördag 14 mars 2015

Övningskörning till vårshoppingen

Snart kan vi klä oss i tunnare kläder. Så härligt. Men
halva våran familj saknar vårjackor så vi bestämde oss
för att sticka ner till Ullared och inhandla detta. Alla
hittade varsin jacka förutom jag (som vanligt) som
däremot slet åt mig en täckväst jag förmodligen inte
behöver. Sen tänkte jag att jag skulle köpa mig lite
annat och däribland korta strumpor. Hittade paket med
många färger i. Det jag inte ser förrän jag kommer hem
är att dom har veckodagar på sig. Vem fan gör
veckodagsplagg i vuxenstorlek...gah...hoppas folk jag
möter har dålig syn och inte kan läsa vad som står nere
vid fotknölarna på mig.

 
Sonen fick övningsköra fram och tillbaka till Ullared och
det var första gången jag fick åka med sen han började
köra. Han är hur duktig som helst. Och tydligen tyckte
lillebrorsan det också som somnade halvvägs hem..haha.
 
 
 
Sen hade jag hoppats hinna hem och möta en mycket söt
tjej, Fjädernejlikan, som var i Borås på DM i cheerleading.
Men tiden var inte med mig där. Hoppas våra vägar
korsas vid nåt annat tillfälle.
 
Nu ser jag riktigt fram emot Melodifestivalen ikväll.
Håller tummarna stenhårt för Måns Z. Den låten tilltalade
mig direkt jag hörde den. Ska nog till och med ringa och
rösta ikväll, nåt jag inte brukar göra annars.
 
Ha en mysig lördagkväll!
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till 18-åringen! Dom växer så det knakar.... (Pssst.. Jag ska bli Farmor igen... men lite hemligt än ... tror jag?! )
    Tycker absolut att du ska ha dina fina strumpor med veckodagar på ASG*.... Och härligt att Måns vann, trots att jag inte är någon fan av Melodifestivalen...
    Öskar Dig en härlig söndag. Bamsekram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen synd att vi inte fick mötas, men det kommer säkert fler tillfällen. :-) Mellon lyssnade vi på radion hela vägen hem, blev ju en lång dag i Borås, men väl värt det med ett guld i bagaget hem. :-) Och Måns var en självklar vinnare också! :-) Kramizz o ha en fin Söndag/Laila

    SvaraRadera