söndag 25 januari 2015

Gå ut i solen eller inte..det är frågan

Solen skiner. Det har den ju inte gjort på evigheter.
Direkt känner man att "nu borde man ge sig ut och
göra nåt". För det är väl så alla gör, eller? Men jag
vet inte om jag orkar. Tänk att solen som är så härlig
också kan skapa en inre stress. Kollar man sociala
medier idag så är det snögubbsbyggande, promenad
med fikakorg osv. Det är knappt så man törs säga att
jag orkar inte gå ut. Kan jag inte bara njuta av att
solen skiner fastän jag är inne. I vanliga fall är jag den
där som genast ska ut, så jag behöver väl inte ha dåligt
samvete om jag stannar inne idag?

Kollegan och vännen A. har fått mig att börja kolla på
serien "Homeland". Den är skitbra. Maken och jag
börjar bete oss smått galet. Vi kan kolla 4-5 avsnitt på
en dag. Skit i disk, dammsugning och diverse sysslor,
bara vi får kolla på Homeland. Är på säsong 2 nu. Bävar
för när vi har kollat på allt. Abstinensen kommer att bli
stor. Jag och A. skojade att vi får nog leta upp om det
finns nåt 12-stegs program med avvänjning vi kan gå
på..haha.

Så nu är frågan, ska jag gå ut eller ska jag sätta mig och
kolla på Homeland?!

1 kommentar:

  1. Jag hade valt Homeland men vad valde du? Kram Anette

    SvaraRadera