lördag 6 december 2014

Hedra Klas!

Har varit på årets sista fotbollsmatch. En miniturnering
till minne av Klas Ingesson. Fyra lag ställde upp, lag Klas,
lag Elfsborg, VM -94 laget och tv laget.
Största dragplåstret för kvällen var VM -94 laget (och
Kennet Andersson om ni frågar mig). Först ut på plan var
lag Elfsborg mot -94 laget. Och vem gör första målet om
inte mr Andersson. Han springer sakta med armarna ut,
fram mot publiken som fattar att dom nu ska få se den mest
berömda målgesten från VM -94.
Jublet ökar och "pang", där sitter den. Jublet är totalt bland
oss 1700 som tagit oss dit ikväll.

Kvällens skratt stod Özz Nujen från tv-laget för. Han gav
domaren gult kort. Patrik Sjöberg var lite rolig som hade
242 på sin tröja. Och det kändes ju helt självklart att han
skulle få ha sitt höjdhoppsrekord på ryggen.
Tv-laget avgjorde i straffar mot -94-laget och tog därmed
hem den hedervärda bucklan till minne av Klas.

Trots en stelfrusen kropp är jag glad att jag var på plats och
fick uppleva större delen av -94 laget. För den fotbolls-
sommaren ska jag sent glömma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min kära vän Jörgen fångade mig och T. på läktaren :)
 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och helt klart värd lite frost i kroppen kan jag tänka mig!
    2:a adventskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ibland är det värt att frysa lite.....Kram Anette

    SvaraRadera