tisdag 11 november 2014

Helt off

Fy fasen. Jag är helt off. Det känns som min arbets-
situation är nära bristningsgränsen för vad jag klarar
av. Tokstressar för att hinna allt jag ska. Känner inte
att jag gör ett bra jobb längre. Och jag vet att det
kommer mer. Idag kände jag en släng av panik
tillsammans med illamående och spännband över
huvudet. Inte roligt. Och den stundande julfesten vi
framför oss och som jag brukar fixa till, känns så
avlägset så det finns inte. Det kommer inte upp en
enda ide i huvudet. Vid det är laget brukar allt vara
färdigt från dukning till vad vi ska göra. I år är det bara
som ett eko bland tankar och inspiration.
Vill inte vara här. Kan någon dra upp mig ovanför
vattenytan igen.

2 kommentarer:

  1. Men usch det låter inte sunt. Varför är vi egentligen så dåliga på att ta hand om oss? Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman... Låter som det gjorde i mitt huvud precis innan jul förra året. Men där tog det stopp för mig... Lägg i handbromsen och be om hjälp... Be någon annan stå för julfestbestyret. Ramlar du "över kanten" tar det såååå lång tid att komma tillbaka.
    Bamsekram från Kate

    SvaraRadera