fredag 24 oktober 2014

Teater

Igår kom mamma ner eftersom det är höstlov nästa vecka,
så slipper lilleman vara ensam hemma om han inte är med
nån kompis. Och så är ju maten lagad tills vi kommer hem
från jobbet. Det är väl lite lyxigt. Men jag hann bara heja på
henne i hallen för jag var på språng till en teater. En lokal
ensemble som satt upp operetten "Värdshuset Vita hästen".
Jag hade nog inga förväntningar när jag gick dit.Och ibland
tror jag det är bra att inte ha. Denna föreställningen var
jättebra. Rolig och fina sång- och skådespelarinsatser. 
Nu längtar jag efter fredagkvällen. För jag ska inte göra
nånting, bara sitta i soffan och vifta med tårna.
Ha en underbar fredag.


4 kommentarer:

  1. Skönt och ha mamma på besök coh härligt teatern var bra å låter som du får en skön fredags kväll

    SvaraRadera
  2. Men så skönt....det ända jag orkade var att ta hem en pizza från pizzerian. Så dålig var jag efter en tung vecka. Happy friday. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Se till att mamma passar upp och tar hand om Er nu! Och starta dagen med en nyponsmoothie...! Vad bra att gubben hann förbi... :)
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Javisst är det, så rabatter uppskattas :)

    SvaraRadera