lördag 20 september 2014

Väldoftande

Det här med parfymer är inte lätt. Det finns alldeles för många
som luktar gott. Vad ska man välja? Sen är det där med att det
ska passa ens hudtyp så att doften håller sig och luktar så
där supergott så att man drar till sig varenda karl på en
kilometers avstånd..haha. Nåja, det där sista kan ni ta med en
nypa salt, men ni fattar.
Jag har hittat den parfymen som passar så bra på mig. Vid ett
flertal tillfällen har folk frågat vad jag använder för parfym för
jag luktar så gott. Nu senast var det en kvinna som jag inte ens
känner som frågade mig detta. Det är ju ett bra betyg alltså.
Svaret är, Jean-Paul Gaultiers "Ma Dame". Även hans
"Classique" funkar bra på mig. Vilken är eran favoritparfym?



2 kommentarer:

  1. Det är verkligen en djungel med rätt doft. Det värsta tycker jag är att man inte själv vet hur behagligt det luktar. Jag gillar milda söta dofter. Min favorit är Escada cherry. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Just nu en kopia (till vardags)... köpt på Dollar Store.... skratt. Men fler har frågat var jag köpt den "goda doften" :)
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera