fredag 9 maj 2014

Blommor

Vi har ett område på tomten i stugan där det är lite stora 
stenar och lite svår "terräng" att göra nåt. Det är t o m 
krångligt att klippa gräset. Det har blivit lite av ett vild-
vuxet område. Där skulle jag vilja att växte blommor huller
om buller. Det är nog inte den bästa jorden för fröna att 
växa i så det är frågan om det skulle gå. I år skaffade vi två 
pallkragar till, modell mindre, som jag bara har sått blomfrön
i (dom på bilden). Fick lite frön över så jag kastade ut dom
i detta området så får vi om det tar sig. Spännande.
Valde tre påsar frön med tanke på vad mormor hade hemma
i sin trädgård, det är judas penningar, japanska lyktor och
krasse. Dom ser jag fram emot extra mycket. 
Kommer ju ihåg dom sen jag var liten. Känner mig lite nostalgisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar