söndag 18 maj 2014

Ännu en skön helg

Det är bara att passa på att njuta i fulla drag
när man får en solig härlig helg. Man vet aldrig
när regnet kommer. Att vara i sommarparadiset
Solgläntan betyder fixa, greja och njuta ute mest
hela dagarna. Och när man i vanliga fall bor i
lägenhet är det välkommet. Har för första gången
i år njutit morgonkaffet på solig farstukvist till ett
kakafoni av fågelkvitter. Hörde göken också. Det
är väl livskvalitet det.
Hann inte med allt vi ville göra denna gången.
Båten ligger kvar på trailern tyvärr.
Förra året när vi gick förbi gamla såget, hittade jag
en gammal bräda som jag tyckte var fin. Den kom
fram i år och får fungera som ställ för örter. Gillar
den jättemycket. Jag tycker det är roligt med
återvinning. Önskar jag vore lite mer händig bara.
Nu rundar jag av här. Det är nämligen cupfinal i
Svenska Cupen 16.30, Elfsborg-Helsingborg. Så
ni fattar ju själva att jag snart måste bänka mig i
"fotbollssoffan". Tjing på er.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar