söndag 23 februari 2014

Stockholm a la street photography

Solig söndag. Vi började dagen på Fotografiska.
Dit vill jag gärna när jag är i Stockholm. Efter det
travade vi och gick i över tre timmar. Från Fotografiska,
genom Gamla Stan, förbi slottet och in på Kungsträd-
gården vidare in på Östermalm. Saluhallen var ju
stängt på söndagar. Synd, hade ju tänkt att vi skulle
hitta nåt gott att äta där.
Sen traskade vi hela vägen tillbaka igen. Det blev många
kilometer under skosulorna. Men det var det värt i
solskenet. Sen tog vi bilen till citygaraget i Åhlenshuset
och gick Drottninggatan ned. Hittade en mongolisk
resturang med buffe. Gissa om vi var hungriga. Jag tror vi
åt som om vi aldrig hade sett mat förrut.
Och med proppmätta magar, många kilometer i benen åkte
vi tillbaka till hotellet för att vila lite innan konserten.
Trodde jag ja. Jag var alldeles för uppspelt för att vila.
(Michael Bublé bilder kommer i nästa inlägg)
Stockholm bjöd på en görfin dag. Tack för det.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar