fredag 6 december 2013

Växelns årliga julfest anno 2013

Oj vad roligt vi har på våra julfester. Igår var det dags
igen. I år gick vi all-in på jultemat. Rött, tomtigt, lekar
och sång. Till välkomstglögg skickade jag iväg kollegorna
på en julpromenad. Den var tydligen svår. Det var ingen
som fick alla rätt. Sen proppade vi oss fulla med julkrubb.
Alla bidrog med nåt till julbordet. Det var såå mumsigt.
Som vanligt åt man lite för mycket. Nästan svårt att inte
göra det när man äter första julmaten.
Och när vi sitter vid bordet och äter stämde kollegorna upp
i sång. En sång om mig :)) Så fick jag en present som alla
lagt i hop till. Ett presentkort på Gina Tricot. Då var inte
tårarna långt borta. Jag blev nog väldigt röd om kinderna.
Sen körde vi igång en Doobidoo i fem delmoment.
Vi hade lag pepparkaka mot lag snögubbe. Det tjoades och
sjöngs. Och när jag ställt sista frågan hade lag pepparkaka
vunnit.
Vi har så roligt och det är nästan lite jobbigt att det är ett
helt år nu till nästa julfest.
Puss och kram till alla snögubbar och pepparkakor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar