fredag 8 november 2013

Så sitter man här och oroas

16-åringen har gett sig ut i fredagskvällen. Dock vet
jag att han är på Mariedal Cup med några kompisar.
Vad jag inte vet ikväll är när han tänker komma hem.
Till mig sa han att det var sagt vid 22-tiden. Men när
ena kompisen kom hem till oss och jag frågade när han
skulle vara hemma så ryckte han på axlarna. Och enligt
honom hade han varit hemma vid 01-tiden förra året.
Hmmm...nu sätter mammma-oros-fjärilarna igång.
När tänker han komma hem tro???
Jag kommer ihåg hur det är att vara 16. Tänker inte alls
sticka under stolen med någonting. Jag kan bara försöka
ha en god relation till min son, ge han goda referensramar
och hoppas att han lyssnar lite på mig.
Självklart vill jag att han ska ha roligt med sina kompisar.
Men jäklar vad oroliga fjärilar det flyger i magen på mig nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar