onsdag 5 juni 2013

Skolavslutningar

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Skolavslutnings-
dagen är årets gladaste dag. I år blev det dock väldigt 
känslosamt. Jag är glad att solen sken och jag kunde ha på
mina solglasögon för jag fick torka tårar från kinden idag på
minste sonens skolavslutning. Och inte gjorde klassläraren det
lättare att hålla tillbaka tårarna när han sa dom sista orden till
klassen. Rösten sprack, han skyllde på allergi och att han inte
hade tagit sin medicin. När jag gick fram för att krama om 
lärarna hade jag tårar i ögonen och sa "att han var inte ensam
om att inte ha tagit medicin idag" *blinkblink* Dom skrattade.
Näe, det var riktigt jobbigt med pojkarnas avslutning i år.
Niklas som gick ut nian och Jens som byter skola inför högstadiet.
Buuää..jag har inga små barn längre.

Men vad underbart det är med alla finklädda, glada, förväntansfulla
barn och ungdomar. Jag myser i deras närvaro på avslutningsdagen.
Jag älskar sommarskolavslutningar. Jag vet inte hur jag ska klara mig
utan dom en dag när killarna inte längre går i skolan.

Sen fick vi äran att vara med på J. studentkalas. Tack så mycket 
för det. Jag är så glad för det. <3



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar