söndag 2 juni 2013

Årets första sommardagar

Sommarens första dag bjöd på underbart väder. Vaknade upp
till strålande sol. Och bland det bästa jag vet är att få sitta med 
en kopp kaffe i solen på trappan till sommarstugan. Resten av
familjen sover. Det enda jag hör är en massa fågelkvitter, en gök
en bit ifrån och vindens sus i träden. Det är kvalitetstid. 
Några björktrastar som jagar sin frukost i våran gräsmatta. Och 
så jag som dricker mitt kaffe och insuper den underbara, lugna 
atmosfären. Bättre start på dagen kan man inte få.
Att sen ta sig en utedusch i solen plussar bara på min ide av en
härlig sommardag. Följt av en fisketur med båten, en go´fika 
och kvällsmys med pojkarna.
Sommarens första helg får betyget 9 solar av 10 :)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar