söndag 19 maj 2013

Sommarparadiset Solgläntan

Helgen har spenderats i sommarparadiset Solgläntan.
Våran sommarstuga alltså ;)
Lördagen bjöd på kanonfint väder. Vi fick i båten. Den
har stått på makens jobb och fått en "ansiktslyftning". 
Den blev så fin. 
Vi har fått en ny "kompis"..en ung rådjursbock. Men inga
rådjursögon i världen kan blidka mig. Jag vill inte ha han 
på tomten. Nedrans fästingspridare. Och så käkar han ju
upp allt. Mina pelargoner hade han mumsat i sig den rackaren.

Odlingen i pallkragarna går framåt. Blev överraskad att potatisen
hade växt så mycket. Det var ju ingenting sist jag tittade. Kanske
kan skörda några till midsommar. Det vore roligt.
Nu hade det växt så mycket att vi fick ta bort den korrigerade
plasten som vi haft över och i stället sätta över bärnät.
(jag litar nämligen inte på herr Ungbock)

Jag hann att ligga och sola på "soldäck" också. Det är min
favoritsyssla vid solsken när vi är i stugan..haha.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar