tisdag 21 maj 2013

"I want to hold your hand"

Ja så hette konstutställningen jag och C. var på idag, I want
to hold your hand. Det var en hyllning till popen.
Jag hängde inte riktigt med på alla band. Och eftersom jag inte
är infödd boråsare missade jag lite av historien bakom de två
boråsband som fanns med i utställningen. Kanske nån av er
kommer ihåg? Dom hette Borås Energi och Palmes.
Utställningen håller på till den 29 september om det är någon
som blev sugen på att se den.










 

(vid denna bilden förflyttades jag tillbaka till 70-talet. i våran trapp
på Berggatan 11 c, stod det skrivet på en av de gula tegelstenarna..
"skjut en snut, det föds en varje minut. på nåt vis har den tegelsten
satt sig som en bild nånstans i mitt minne)

(skön text.."något sånär kända från.."...haha)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar