söndag 26 maj 2013

I better shape up

I torsdags när vi hade brännboll, blev jag så glad medans
jag sköt lite bollar med sonen och sprang och hämtade dom.
Jag blev inte trött. Hade det varit för ett år sen hade jag
förmodligen inte haft samma ork. Det var nämligen för lite
drygt ett år sen som jag bestämde mig att nu får det jäklar i
mig hända nåt. Orkade liksom inte hänga med mina ungar på
aktiviteter. Och det var på tok för tidigt att känna sig orkeslös.
Så med promenader, simning och så småningom styrketräning
har jag både fått mer ork, energi och gått ner i vikt.
Vikten stod inte i fokus. Det fick bli en bonus. Jag koncentrerade
mig helt och hållet på orken. Så därför har jag ingen koll på
antal kilon som försvunnit. Men mig gör det detsamma. För jag
ger blanka fasen i antalet kilon. Huvudsaken för mig är att jag
mår bra och har orken som jag vill ha. Lätt att stirra sig blind
på ett par siffror, vilket är helt förkastligt. Nej, det struntar jag i.

Nåt som jag skulle vilja kunna är att springa. Men jag har världens
mest taskiga benhinnor. Folk är snälla och ger mig massor av tips
mot onda benhinnor. Nya skor (vilket jag har köpt 3-4 olika par),
spola varmt och kallt vatten om vartannat, kompressionsstrumpor,
liniment och nu det sista äta magnesium.
Ingenting hjälper. Jag ska väl inte säga inte med magnesium, har bara
käkat magnesium i 6 dagar, så jag återkommer om en månad eller så
om det ger nåt resultat. 
Har som längst sprungit en halv kilometer innan jag måste ge mig.
Den dagen jag har kunnat springa en kilometer kommer jag att
fira. Det kommer att kännas "stort" för mig och just nu känns det som
att det är väldigt långt dit.
Under tiden kör jag på med det jag kan. För jag är stolt över att 
kunna säga att jag har bytt livsstil och därmed fått det jag ville
uppnå - mer ork!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar