söndag 7 april 2013

Ullared - älska eller hata?

Igår var det stora städardagen. Vi satte igång som den värsta
virvelvinden, hela familjen. Fick pojkarna att rensa i sina
garderober och lådor bland sina kläder. Finns ju ingen
anledning att ha kvar för små kläder som bara tar plats.
När dom var klara med utrensningen så blev det inte mycket kvar.

Ni vet där talesättet.."var säker på att hjärnan är inkopplad
innan du engagerar munnen"..jag är inte så säker på att min
hjärna riktigt var med. För rätt vad det är säger jag..-Ska vi åka
till Ullared? Hjäääälp...vad sa jag?!
Jodå, alla var på. Alla verkade behöva nya kläder. Med blixtens
fart satte vi oss i bilen och på väg till GeKå´s. Fan, fan, fan..jag vet
hur det blir. Alla kommer hem med något utom jag. Svordomar
och irritation är allt jag kommer att få.
Och mycket riktigt. Vi hann nog inte vara inne i varuhuset mer än
i typ 2 minuter innan första svordomen kom.
Mot herravdelningen. Ja, det gick bra. Mot barnavdelningen. Det
gick också bra. Och nu har summan dragit iväg mer än vad jag
tänkt från början. Vilket gör att när jag kommer till damavdelningen
går jag bland kläderna med en skuldbörda om att jag inte kan plocka
på mig några vidare kläder. Dessutom, när jag väl hittar ett plagg som
jag verkligen skulle vilja ha...så finns inte min storlek. Nu "ler" jag åt fel
håll och jag tror att det börjar ryka ur öronen. Bah... s...ns j...a sk.t.
Jag sk.ter f.n i det här.
Och så blir det. Maken och ungarna är nöjda. Jag sur som ättika och
tänker (som så många gånger förr)..jag ska aldrig åka hit mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar