lördag 27 april 2013

Projekt odla

Det här med växter, odla och plantera är inte min grej.
Jag har långt ifrån gröna fingrar. Ändå gillar jag programmet
på tvåan..Trädgårdsonsdag med Pernilla, Tareq och John.
Kanske för att man önskar att detta kom lite mer naturligt
för en om man så säger.
I några års tid har vi sagt att vi borde prova att odla nåt vid
vårat sommarställe "solgläntan". I år har vi äntligen fått 
tummen-ur. Vi har kört upp pallkragar, hämtat matjord, 
grävt ur lite ur gräsmattan, köpt fröer och sättpotatis.
Nu kanske ni skrattar och tycker att "fasen vad hon tycker
hon är duktig för det lilla". Men för mig är det inte "det lilla".
För mig är det ett helt företag. Jag var skitglad idag när fick
ner potatis, dill, morötter och rädisor i jorden. Och att få göra
detta med ungarna tycker jag också är en rolig och bra grej.
Jens hjälpte gärna till att så fröna och peta ner sättpotatisen.
Nu ser nog både han och jag med spänning fram emot 
resultatet och att få skörda. 

130421


 130427




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar