tisdag 2 april 2013

Allsvensk premiär

Igår var det allsvensk premiär i fotboll. Elfsborg-AIK.
Så nervös jag var hela dagen. Inte som inför guldet i
höstas. Men inte långt ifrån.
Det skulle komma ca 4000 AIK-supportrar. Jag tyckte
vi var många med våra 1500 upp till Norrköping förra året.
Det kändes som om AIK skulle ta över stan när man hörde
antalet dom skulle komma med.

Jag kom lite tidigare till Arenan för jag tänkte att det kunde
vara roligt att se när alla kommer tågande. Det var ju rätt
mäktigt när jag själv gick med i supportertåget.
Ställde mig strategiskt för att se tåget...trodde jag.
Jag hamnade i en AIK-klunga med ett 50-60-tal maskerade
supportrar som ruskade om i kravallstaket och det mesta som
kom i deras väg. Jag var riktigt rädd måste jag säga.

Det blev en bra match som slutade 2-2. Nu ser jag
spänning fram emot kommande matcher och är så glad att
allsvenskan är igång igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar